Thursday 9 August 2012

Kena Getah 1

Kena Getah 1 !

Nampaknya karya aku tentang wanita besi kena hold dulu..Biasalah ada cerita lagi penting yang mau diceritakan...Kena Getah merupakan ayat favourite(tah betoi ka dak eja ni)...Bila anda kena getah perasaan anda jadi macam gambo ni











            Getah-mengetah bermula kelmarin pabila,RABU,8 OGOS 2012,ketika aku sedang enak berjalan masuk ke tmpt kerja di backroom(umpama laman belakang rumah la senang crita) dlm pkl 6.50 pagi(p/s bkn sbb aku lewat tapi sbb aku mmg jadual pkl 7 pagi..bkn 6 pagi seperti dulu)..Masuk2 pakai boot sambil kira jumlah kwn2 meat dan seafood(ni bkn sbb berlagak jadi manager tapi kami semua terlampau rapat)..Nampaknya mat senyum kena getah dan kena kerja sorang2.aku dgn sepantas kilat mengecheck harga dan menawarkan bantuan kepada mat senyum..ya la sehari sebelum tu aku dah kena kerja sorang2 mcm tu dan mat senyum tolong la aku sket2..dia bebai dan tak mau..buat kerja kedebum kedebam hempas barang sampai bunyi..disebabkan kami seafood ada 3 orang dan meat sorang,so depa suruh aku dok meat tolong mat senyum...

     Bila mat senyum dah bertenang,dia cakap dia tak larat nak potong ayam...takut terpaksa bukak posa..so aku pun timbang ayam saja tanpa potong-memotong ni..buat housekeeping sket2 kat dia..tapi laku kot ayam..situasi satu mula bila kali ketiga topup atas bin tu...

Situasi 1:
customer amik ayam.aku boh plastik..boh harga.sambil buat sign potong2.

Aku: harini kita tak potong.(kebetulan mat senyum keluar rehat)
Customer:pasaipa tak potong..kalo harga murah kita bleh accept la kalo tak potong..ni mahal(sebenarnya     sen saja dari harga asal)  pasaipa tak potong?  
Aku: I seafood..hari staf kurg.
       (Dlm hati:sial betoi..aku gamit hg timbang kat seafood..hg tak mau mai..aku jln tolong timbang
        hg byk songeh)
Customer: Panggil u punya manager potong
Aku:manager cuti

Lepas tu aku malas layan buat tak tau..timbang orang lain punya..ingat tak amik..rupa2nya amik..puiiiiihhhhh

Situasi 2:
Customer amik ayam tua...Aku bwk keluaq harga..tak yah timbang sebab kira ekor..

Customer: Awat mahal sgt ni dik?dalam buku ni tulis RM4.99 ja..Kenapa RM5.99 plak?
Aku: mai saya tengok..

Kak tu bagi mat senyum.mat senyum dengan aku tengok..takut2 aku tersalah kot.Aku tersedaq sesuatu tapi saja diamkan dulu saja nak tengok respons

Mat senyum: betoi la kak kod dan harga ni
Customer:panggil manager..panggil manager..nak bertengkar ni..dah la dalam meeting tapi panaih tak
               abih lagi..

Mat senyum panggil manager.semangat dia nak tengok gaduh2.Lepas manager tu pi check inventori kot...sementara menunggu
Customer:Adik,hg ni comel la..mcm anak kak ni(sambil tunjuk kat member dia)
Aku:kak jgn puji lebih2..nak meletup ni..hahaha
Customer:hahaha..betoi..jemput la mai rumah..rumah kami tiga ada anak dara..mai la pilih...
Aku & Mat Senyum: biaq betoi kak..
Customer:dak..betoi aaih..mai la tapi ganaih sket la..mana manager hg pa ni..lari pa..
Aku:mai saya tgk skali lagi..aih kak..hari ni 8hb..esok(9hb) baru mula harga ni..
Customer:cepat2 boh harga ..malu aih

Kak tu berlalu tanpa meninggalkan alamat rumahnya

Nanti aku sambung dengan kena getah 2 plak..
Customer:dak aih..betoi







No comments:

Post a Comment